petak , 17 септембра 2021
Najnovije vesti
Početna / Uncategorized / BG voz do Mladenovca i Lazarevca

BG voz do Mladenovca i Lazarevca

 

Gradski budžet je izgubio između 70 i 80 miliona evra zbog nelegalne gradnje, a to je  je krađa svih građana, rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić u intervjuu za TV „Telegraf”.

On je podsetio da kada neko nelegalno gradi, on ne plaća doprinose za građevinsko zemljište, a od tih tih doprinosa grade se putevi, bolnice, škole, kanalizacija, mostovi… Sve ono što je u interesu svih građana Beograda.

– Neko umesto da to plati gradu, stavlja te pare u džep, nelegalno gradi i vara građane, jer im prodaje objekat koji nije legalan. Kada legalno gradite, vi dobijate građevinsku dozvolu. Da biste dobili građevinsku dozvolu, vaš projekat mora da prođe kroz kontrolu kako Sekretarijata za urbanizam tako i čitavog niza institucija čije kontrole garantuju da će se objekat graditi u skladu sa svim standardima – istakao je Vesić.

On je precizirao da kada se legalno gradi zgrada, osim što dobijete građevinsku dozvolu, radi se procena da li šta treba da se poboljša na infrastukturi kako bi se ta zgrada izgradila. Nelegalni graditelji to ne rade. Oni samo izgrade zgradu i opterete dodatno infrastrukturu.

– Mi, kao Grad Beograd, smatramo da je neophodno da se čitavo društvo ozbiljnije pozabavi ovim fenomenom. Ne želim nikoga da optužujem, jer sa nelegalnom gradnjom ne može da se izbori samo Grad Beograd ili samo policija, ili samo tužilaštvo, ili samo Ministarstvo građevine. Da bi smo rešili problem nelegalne gradnje, moramo u tome da učestvujemo svi – istakao je Vesić.

On je uputio pismo Javno-beležničkoj komori u kome je tražio da se prestane sa overavanjem ugovora iz nelegalne gradnje zato što je nelegalna gradnja krivično delo.

– Pored toga, razgovarali smo sa predstavnicima Ministarstva građevine. Imamo dobru saradnju sa tim ministarstvom, koje je veliki pomak uradilo donošenjem Zakona o planiranju i izgradnji, jer je Srbija prvi put dobila građevinske dozvole za 28 dana i skočila na Duing biznis listi. Takođe, Zakon o ozakonjenju omogućava da građani mogu da ozakone svoje objekte po pristupačnim cenama, na veoma lak način, ukoliko ispunjavaju zakonske uslove – istakao je zamenik gradonačelnika, koji je dodao da Srbija neće postati uređeno društvo dok postoji nelegalna gradnja, jer je danas lako dobiti građevinsku dozvolu u Beogradu.

Vesić je podsetio da je prošle  srede počela rekonstrukcija Trga republike, 15. septembra će početi obnova Obilićevog venca, između 15. i 20. septembra Karađorđeve ulice, od Brankovog mosta do Beogradske tvrđave, uključujući Savski kej, sa uklanjanjem železničke pruge.

– Počeli smo pretvaranje dela Ulice Stahinjića bana u pešačku zonu, u delu između Francuske i Skadarske ulice. Završićemo do 3. septembra Bulevar oslobođenja, Ulicu kneginje Zorke, NJegoševu ulicu u Zemunu. Do 15. oktobra će trajati radovi u Balkanskoj ulici. Počinjemo rekonstukciju Ulice Kraljevića Marka koja izlazi na Geozavod – ona će postati pešačka zona – precizirao je Vesić.

Kako je rekao, do kraja godine počinje rekonstukcija Savskog trga – ispred bivše Železničke stanice, gde će saobraćaj ići po obodima i tu će sredinom sledeće godine biti postavljen spomenik Stefanu Nemanji. Radiće se naporno na završetku pasarele koja će spajati Kalemegdan i Beton halu. Ona treba da bude završena do marta naredne godine.

– To su najkrupniji radovi koji nas očekuju. Beograd je pretvoren u jedno veliko gradilište, Beograd se menja i zaista se mnogo radi – kazao je Vesić.

On je posebno naglasio da se sada radi drugačije nego kako je to radila prošla vlast.

– Institut za puteve procenjuje kakav će biti obim saobraćaja u narednih 20 godina. Na osnovu toga se rade podloge, prvo krupna kamena kocka, obično oko 80 centimetara, pa oko 50 centimetara sitne kamene kocke, pa tri sloja asfalta, zatim se presvlači završni sloj asfalta koji se premazuje posebnom masom. On sprečava da se stvaraju kolotrazi. Tako dobijete ulicu koja može da traje 20 godina.To jeste skuplje, ali je u svakom slučaju bolje, jer za dve godine nećemo imati rupe – rekao je Vesić, dodavši da će upravo zbog toga obnova Trga republike trajati 420 dana iako su neki kritikovali ovaj rok.

On je dodao da se ne radi samo kompletan Trg republike, već i Makedonska ulica sve do Doma omladine, zajedno sa raskrsnicom, Kolarčeva skoro do „Albanije”, Jug Bogdanova malo iznad Doma Vojske, Vasina do nivoa gde je Narodni muzej. Menjaju se kompletne instalicije, sadi se novo drveće. Radi se temeljito.

Odgovarajući na pitanje o izgradnj autobuske stanice, Vesić je istakao da je izmeštanje autobuske i železničke stanice planirano još sedamdesetih godina prošlog veka.

– To su planovi Grada Beograda koje su pravili neki pametni ljudi, koji su još tada shvatili da železničkoj stanici nije mesto u centru grada, kao ni autobuskoj. Svi koji su bili pre nas na vlasti, imali su priliku da menjaju te urbanističke planove. Niko ih nije menjao. Tako je i sa autobuskom stanicom. NJeno preseljenje je planirano decenijama unazad. U Bloku 42 će se graditi autobuska stanica. Ispod Bulevara heroja sa Košara, koji vodi sa Mosta na Adi prema Tošinom bunaru, gradi se aneks stanice koji treba da poveže buduću autobusku stanicu i železničku stanicu. To gradi Grad Beograd. Taj aneks će imati apsolutno sve što je potrebno za putnike koji tu mogu da sačekaju autobus. Dok se ne izgradi autobuska stanica, taj aneks će biti korišćen za polaske određenih autobusa – istakao je zamenik gradonačelnika.

Govoreći o izgradnji metroa, Vesić je naglasio da oni koji ga nisu započeli ni 2008, ni 2009, ni 2010, ni 2011, ni 2012. godine ovu vlast kritikuju da ga neće ni započeti.

– Do kraja 2020. godine počeće da se gradi metro koji će imati dve linije – jedna će ići od Makiškog polja do Mirijeva, a druga od Zemuna prema Ustaničkoj ulici. One će praviti krst i imaće četiri linije BG voza koje će činiti jedinstven sistem. Planiramo i tramvajske mreže. Svi to predstavljaće jedan jedinstven sistem, iako su to tri različita šinska sistema – istakao je Vesić i dodao da se već naporno radi na širenju mreže BG voza, sa ciljem da se mreža proširi do Lazarevca i Mladenovca.

On je dodao da je za funkcionisanje saobraćaja važno i da se završi obilaznica oko Beograda, ali i srednji magistralni prsten i unutrašnji magistralni poluprsten.

– Na njima će se nalaziti tunel Topčider. Nadam se da ćemo do kraja godine raspisati tender za njegovu izgradnju. Nalaziće se i most na Adi Huji, koji ćemo početi da radimo 2020. godine, kao i gradski tunel koji ćemo početi da radimo, ako sve bude kako treba, do kraja sledeće godine. On će povezivati Karađorđevu i Bulevar despota Stefana. Novi savski most, koji će biti na mestu sadašnjeg tramvajskog mosta, imaće šest traka i one će ulaziti u tunel. Imaćete mogućnost da sa Novog Beograda za 10 minuta stignete na Pančevački most – precizirao je Vesić.

Na pitanje da li ima novca za sve te projekta, zamenik gradonačelnika je istakao da ima zato što grad sada bolje finansijski stoji, zato što se pare ne rasipaju i grad se više ne zadužuje, nego se vraća dug prethodne vlasti.

Vesić je posebno naglasio da u gradu funkcionišu kao tim i da je prof. dr Zoran Radojičić timu doneo preciznost koja karakteriše hirurge, ljubav prema ljudima koju lekari moraju da imaju, organizovanost koju je doneo iz klinike koju je vodio.

– Mi radimo kao tim i manje je važno ko šta radi u tom timu, jer mi sprovodimo politiku Aleksandra Vučića koju podržavaju građani Beograda – istakao je Vesić i dodao da su oni pre njih imali priliku da rade, da urade nešto, a ništa nisu uradili i da im zato neće biti dozvoljeno da teraju investitore koji žele da grade.

Preporuka

Borba za Kosmaj prošla, sledi Avala

Komšijski derbi završen je miroljubivo, konačan rezultat 1:1, zadovoljio je i jednu i drugu ekipu. …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *