Kada stranka dođe u Gradsku upravu Grada Beograda, zaposleni će istog momenta od drugih državnih organa moći da povuče podatke koji se vode u njihovim službenim evidencijama. To automatski znači da se štedi i vreme i novac, a i više stranaka će moći da bude usluženo u kratkom vremenskom periodu, rekla je danas načelnica Gradske uprave Sandra Pantelić, gostujući u emisiji „Oko” na RTS-u, koja je bila posvećena stupanju na snagu Zakona o opštem upravnom postupku.
– Građani, ali i zaposleni u Gradskoj upravi kao pružaoci usluga imaće mnoge benefite, jer ono što je rađeno „peške” i obraćanjem kolegama iz drugih državnih organa, sada se dobija jednim „klikom”. Grad pruža 156 elektronskih usluga, tačnije toliko se postupaka obavlja u Gradskoj upravi. Neke od njih mogu od početka do kraja da se završe elektronskim putem, poput upisa u vrtiće i dobijanja dokumenata po rođenju deteta – istakla je Sandra Pantelić.
Ona je ocenila da je Grad Beograd spreman i u potpunosti tehnički opremljen, a 550 zaposlenih je prošlo obuku koju je organizovala Direkcija za e-upravu. Taj broj zaposlenih je dovoljan.
Sandra Pantelić je precizirala da se godišnje u proseku izda oko milion izvoda iz matičnih knjiga rođenih, umrlih i venčanih, za koje su građani oslobođeni plaćanja takse. Za grad to predstavlja trošak od oko 35 miliona dinara na godišnjem nivou, što više neće biti slučaj i ta sredstva će moći da budu uložena u druge svrhe.
Kako je naznačeno u emisiji, umreženo je šest institucija sa petnaest servisa, što je prva faza.
Izvor: Beoinfo