Povezane vesti
Građanima Beograda od sada je na raspolaganju novi komunalni portal grada koji će Beograđanima omogućiti da dobiju sve informacije o dešavanjima na ulicama grada, kao i da prijave eventualne probleme, rekao je gradonačelnik Beograda Siniša Mali na današnjoj prezentaciji portala www.bgportal.rs.
Prezentaciji portala prisustvovao je pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević, kao i gradska sekretarka za informisanje Mirjana Pavičić.
Gradonačelnik je istakao da je komunikacija sa građanima za njega i čitav tim koji vodi grad jedan od najvećih prioriteta. Želimo da čujemo njihove kritike, naveo je Mali, sugestije i komentare, jer na taj način možemo da vidimo gde i zbog čega grešimo, kako bismo zajedno ispravili te greške.
– Zbog svega navedenog komunalni portal koji pokrećemo je veoma važan, jer će svakom građaninu omogućiti da dobije sve informacije o dešavanjima u Beogradu – o početku i kraju radova na ulicama, kako će biti promenjen režim gradskog prevoza ili bilo šta drugo. Takođe, portal će dati mogućnost dvosmerne komunikacije i moći ćemo da pitamo građane za sve što mi ili građani smatramo važnim – naglasio je Mali.
On je podsetio na nedavno obavljenu anketu koja je rezultirala imenom novog bulevara koji spaja Tošin bunar i Most na Adi – Bulevar heroja sa Košara. Sada imamo priliku da povećamo broj aktivnosti i da pitamo još veći broj građana na koji način da pristupimo rešavanju određenog problema. Možda i najvažnija stavka ovih novina je kampanja koju ćemo pokrenuti u oktobru, a čiji je radni naslov „Beograđani za bolji Beograd” – otkrio je gradonačelnik.
Prema njegovim rečima, na taj način će građani prvi put imati mogućnost da direktno kažu koje bi projekte radili, a da opštine i grad u svojim budžetima spreme novac za realizaciju.
– Primera radi, ukoliko bi bilo obezbeđeno 200 miliona dinara, građani bi direktno odlučili koji infrastrukturni ili neki drugi problem će biti rešen. Slušaćemo glas naših sugrađana i nakon što izaberu određene radove, pristupićemo realizaciji tih projekata. Ukoliko ovo zaživi na pravi način, a siguran sam da hoće, povećavaćemo budžet za tu namenu iz godine u godinu. Na taj način, građani će učestvovati u donošenju odluka, a mi ćemo usmeriti novac tamo gde sugrađani najviše žele. Aplikacijama „Beograđani” i „Beokom”, kao i ovim portalom želimo da povećamo komunikaciju sa sugrađanima, da im damo sredstvo i način da sa nama komuniciraju, da nam saopšte sugestije i komentare, jer ćemo na taj način sigurno od Beograda napraviti lepše i bolje mesto za život – zaključio je Mali.
Sekretar za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima Darko Glavaš precizirao je da softver za komunikaciju sa građanima trenutno povezuje 180 jedinica unutar Uprave grada Beograda.
– Softver arhivira istoriju komunikacije sa određenim građaninom, a putem fotografije o problemu koju je potrebno poslati uz pritužbu lokalizuje se problem, što doprinosi efikasnijem rešavanju pritužbe. Sistem automatski prosleđuje slučaj nadležnoj službi, a dozvoljava da se u realnom vremenu dopunjuje arhiva, kako bi se izbegla situacija da se neki problem ostavi po strani zbog nedostatka dokaza – istakao je Glavaš.
Prema njegovim rečima, svaki registrovani korisnik dobiće povratnu informaciju i biće u mogućnosti da prati svoj slučaj.
– Građanima je ostavljena mogućnost da ostanu anonimni, ali sistem u tom slučaju ne dozvoljava povratnu informaciju od nadležne službe, iako se problem i tada rešava. Preko aplikacije „Beokom” svako može da pošalje do 10 georeferenciranih problema u toku dana, koje će momentalno biti prosleđene dalje na rešavanje.