U Hali 3 Beogradskog sajma od 22. do 25. novembra održaće se, 12. po redu, Sajam etno hrane i pića, najznačajnija regionalna smotra proizvođača reprezentativnih tradicionalnih proizvoda namenjenih tržištu u Srbiji i regionu Jugoistočne Evrope.
Na pojedinačnim ili grupnim štandovima biće predstavljeno više od 2.000 različitih prehrambenih proizvoda, karakterističnih za uža geografska područja, najčešće ručne izrade i od organski gajenih sirovina, koji se prave po posebnoj recepturi i u ograničenoj količini za tržište (tzv. „nacionalni specijaliteti”). Proizvođači se predstavljaju uz podršku Privredne komore Srbije i Zadružnog saveza Srbije, državnih institucija lokalnih samouprava, udruženja, turističkih organizacija i samostalno.
Osim proizvođača hrane, predstaviće se i proizvođači opreme za čuvanje i pakovanje tradicionalnih proizvoda. Pored domaćih, očekuje se i učešće proizvođača iz Grčke, Indije, Republike Srpske i drugih zemalja.
Pokrovitelji manifestacije su Ministarstvo poljorivrede, šumarstva i vodoprivrede i Grad Beograd. Podršku u organizaciji pružaju Privredna komora Srbije i Zadružni savez Srbije.
Osnovna poslovna ideja ove sajamske manifestacije sadržana je u sloganu – Utemeljenje robne marke etno proizvoda, što znači obezbeđivanje tržišnih, marketinških i institucionalnih uslova da brojni tradicionalni, autohtoni i proizvodi sa geografskim poreklom, pripremani u skladu sa vekovnom tradicijom i originalnim ukusima, postanu priznate robne marke. Na taj način afirmišu se tradicionalni proizvodi kao prvorazredni tržišni i izvozni artikal.
Takođe, manifestacija je u isto vreme promocija brojnih proizvoda u funkciji turističke ponude. Veoma važan aspekt manifestacije je i predstavljanje proizvođača radi zaključenja kupoprodajnih ugovora sa potencijalnim kupcima iz Srbije i inostranstva, pronalaženje investitora za proizvodnju, ambalažu i plasman etno proizvoda, edukacija proizvođača iz oblasti standardizacije, upoznavanje tržišta sa specifičnim proizvodima i promocija etno hrane i pića i tradicionalnog načina pripremanja prehrambenih proizvoda kao dela kulturnog identiteta naroda. Jedan od najatraktivnijih segmenata priredbe je predstavljanje i promocija organske hrane, pića i prirodne vode, kao i njihovog ekološkog tretmana, opreme za proizvodnju i čuvanje.
Na Sajmu etno hrane i pića organizuje se bogat stručni i prateći program, u okviru kojeg se predstavljaju proizvođači i teme od značaja za unapređenje i zaštitu tradicionalne proizvodnje. Na štandovima regionalnih komora i u etno-dvorištu organizuje se čitav niz promocija etno-proizvoda.
Žiri sastavljen od eminentnih stručnjaka u prepoznavanju najkvalitetnijih proizvoda i proizvođača koji su postali ili treba da postanu novi „srpski brendovi” oceniće eksponate u više robnih grupa i podgrupa i dodeliti zaslužene diplome i priznanja, a najboljem među njima najviše godišnje priznanje – „Sajam hrane i pića – Robna marka iz Srbije 2017. godine”.