petak , 26 априла 2024
Početna / Vesti / Samo najave bez datuma

Samo najave bez datuma

Vraćanje javnog prevoza na stari, uobičajeni režim rada bila je jedna od glavnih tema kojom su se prethodnih dana bavili najviši gradski funkcioneri. Poslednji se juče oglasio pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović koji je praktično ponovio ono što je već ranije najavljeno – da će se autobusi, trolejbusi i tramvaji vraćati na svoje trase postepeno i oprezno.

– Prevoz u glavnom gradu uvodiće se postepeno, zavisno od potreba i od toga kako će se vraćati život u gradu. Pratimo opšta uputstva i moramo biti strpljivi – preneo je Tanjug Mladenovićevu poruku.

Nešto precizniji bio je predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević koji je izjavio da se normalizacija linija javnog prevoza očekuje posle 4. maja i da će prevoz funkcionisati u skladu sa uputstvima Gradskog zavoda za javno zdravlje, čiji predstavnici učestvuju u sednicama Gradskog štaba za vanredne situacije.

– Moramo da zaštitimo korisnike prevoza, ali i zaposlene u Gradskom saobraćajnom preduzeću, pa će u budućnosti postojati pravila koja do sada nisu, kao i izvesni protokoli kojih ćemo morati da se pridržavamo – rekao je Nikodijević i dodao da će korisnici javnog prevoza i u narednom periodu morati da koriste zaštitnu opremu.

Gradska služba za informisanje prenela je da je šef gradskog parlamenta podsetio da će, prema instrukcijama Zavoda za javno zdravlje, biti potrebne maske i rukavice, kao i da se striktno poštuje distanca među putnicima. Naveo je i da će biti jasno definisan način na koji će putnici ulaziti i izlaziti iz vozila i da će biti onemogućen prilaz vozačima radi njihove zaštite.

Nikodijević je pojasnio da će pre vraćanja na neki slobodniji režim važiti ista pravila na takozvanim koridorskim linijama i dodao da bi putnici kod sebe trebalo da imaju personalizovanu mesečnu kartu za prevoz, kao i radni nalog.

O svemu ovome izjasnio se i prvi čovek prestonice. Ponovno uvođenje gradskog prevoza jedan je od veoma važnih izazova u ovoj fazi borbe protiv virusa korona, i on će se postepeno uvoditi kako se budu aktivirale pojedine privredne grane, a u skladu sa stavom struke i mišljenjem resornog sekretarijata, izjavio je gradonačelnik Zoran Radojičić.

– Plan je da, u skladu sa odlukom resornog ministarstva, gradski javni prevoz počne da funkcioniše kako se budu aktivirale određene privredne grane. U ovom trenutku koriste se koridorske linije, a kako se privreda bude aktivirala, postepeno ćemo uključivati i gradski prevoz. O tome razgovaramo na sednicama Gradskog štaba za vanredne situacije, a stručno-operativni tim grada i Republičkog kriznog štaba definišu način na koji će gradski saobraćaj da funkcioniše. Epidemiolozi i infektolozi treba da kažu koje ćemo procedure morati da usvojimo – rekao je gradonačelnik, prenosi Beoinfo.

Radojičić je naveo da će putnici morati da ulaze u gradski prevoz na jedna vrata, ali potrebno je da se kontakt izbegne i u samom čekanju pa bi građani na stanicama trebalo da stoje jedni iza drugih na određenoj distanci.

– Tako gradski saobraćaj već funkcioniše u velikim svetskim metropolama. Osim toga, veoma je važno da se u samom prevozu koriste zaštitna sredstva, maske i rukavice, i kada uzmemo u obzir da će resorni sekretarijat dati svoje mišljenje, mislim da će gradski prevoz profunkcionisati na pravi način – istakao je Radojičić i još jednom apelovao da građani nose maske i da se ne opuštaju jer je već dokazano da se infekcija prenosi kapljičnim putem.

Očigledno je, dakle, da se bliži dan kada ćemo na beogradskim ulicama imati, ako ne isti kao i pre epidemije, a ono bar osetno pojačan gradski prevoz. Gradski funkcioneri ili još ne znaju ili ne otkrivaju kako će sve to konkretno funkcionisati. Još nema odgovora na pitanje koliko putnika će moći da uđe u jedan autobus, a to je, verovatno, najveći problem imajući u vidu često nesnosne gužve koje su vladale pre obustavljanja javnog prevoza. Nesporno je da će sve zaista morati da se obavlja veoma postepeno, polagano, bez nekih ishitrenih odluka, jer ako postoji neki nesiguran sistem koji bi ne daj bože mogao da postane novo žarište, onda je to svakako gradski javni prevoz. Najmanje je bitan datum kada će sve početi da funkcioniše kao u vreme pre korone, najvažnije je sačuvati zdravlje i život.

Preporuka

Raspisan konkurs za subvencionisanje traktora i priključnih mašina

Gradski sekretarijat za poljoprivredu grada Beograda, raspisao je konkurs za kupovinu traktora i priključnih mašina …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *